بسیاری از مردم که به زیبایی خود اهمیت می دهند به دنبال داشتن دندان های زیبا هستند و افرادی که دندان های خود را از دست داده اند و افرادی که به دنبال دندان های سفید و صاف هستند با مراجعه به دندانپزشک زیبایی می توانند دندان ها و لبخند زیبا داشته باشند. دندانپزشک زیبایی یا متخصص زیبایی دندان می تواند با در اختیار قرار دادن روش های درمان مناسب برای رفع مشکلات دندان ها به شما کمک کند.

مطالعات نشان داده اند که اولین ویژگی ظاهری فرد که توجه دیگران را به خود جلب می کند طرح لبخند فرد است و به همین دلیل داشتن طرح لبخند زیبا بر اعتماد به نفس فرد تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل امروزه بسیاری از افراد به دنبال اصلاح طرح لبخند خود و استفاده از روش های دندانپزشکی زیبایی هستند.

مزایای دندانپزشکی زیبایی:

  1. تطبیق پذیری دندان ها:
    با روش های دندانپزشکی زیبایی می توان همه مشکلات دندان مثل فاصله بین دندان ها و دندان های نامتناسب و کوچک و ترک خوردگی و… را با روش های دندانپزشکی زیبایی اصلاح کرد.
  2. جوانتر شدن ظاهر:
    یکی از تاثیرات ناشی از افزایش سن در افراد، فرسایش و تغییر رنگ دندان ها است که با اصلاح دندان های فرسوده می توان ظاهری شاداب تر و جوان تر داشت.
  3. تاثیر گذاری مثبت در برخی شرایط شغلی:
    برای برخی مشاغل مثل بازیگر یا مدل بسیار مهم است که دندان های زیبا داشته باشد و بسیاری از افراد به دلیل نداشتن طرح لبخند زیبا از حضور در اجتماع خجالت می کشند و دوری می کنند. با روش های دندانپزشکی زیبایی می توان همه مشکلات دندان را برطرف کرد و با اعتماد به نفس در اجتماع حضور پیدا کرد.
  4. جلوگیری از مشکلات بعدی دندان:
    هدف اصلی دندان پزشکی بهبود زیبایی دندان و اصلاح طرح لبخند است اما انجام برخی روش ها که برای زیبایی دندان صورت می گیرد موجب تقویت دندان ها نیز می شود و از مشکلات بعدی دندان جلوگیری می کند. یکی از این روش ها باندینگ است.
  5. افزایش اعتماد به نفس:
    انجام دندانپزشکی زیبایی موجب افزایش اعتماد به نفس می شود زیرا ظاهر دندان ها و در نهایت ظاهر صورت زیبا و جوان تر می شود و این امر در افزایش اعتماد به نفس بسیار موثر است.

 

دندانپزشکی زیبایی

در دندانپزشکی زیبایی از روش های گوناگونی استفاده می شود. مثلاً از ونیر پرسلاین که برای جایگذاری مینای دندان و حفظ فاصله و فضای بین دندان. از باندینگ کامپوزیت برای اصلاح فاصله بین دندان ها و تراش و ترک خوردگی، از روش سفید کردن دندان ها که سریع ترین و ارزان ترین روش دندانپزشکی زیبایی است برای سفید کردن دندان های تیره، از روش بریچ دندان برای اصلاح جای خالی دندان از دست رفته، از روکش دندان برای ترمیم دندان هایی که به شدت آسیب دیده اند، از ایمپلنت دندان برای جایگذاری دندان های از دست رفته، استفاده از مواد کامپوزیتی برای پر کردن همرنگ دندان ها، از ابزارهای ارتودنسی برای مرتب کردن دندان های نامرتب، تغییر شکل و ظاهر دندان یا اصلاح ظاهر دندان و همچنین از عمل های جراحی زیبایی لثه که در این روش وضعیت خط لثه اصلاح می شود، از همه این روش های دندانپزشکی زیبایی برای زیبایی دندان ها و اصلاح طرح لبخند استفاده می شود.

همه افراد می توانند از این روش ها برای زیبایی دندان های خود استفاده کنند مگر افرادی که از سلامت کامل دندان و لثه برخوردار نیستند. قبل از اقدام به زیبایی دندان باید برای رفع مشکلات سلامت دندان اقدام کنند و پس از حل مشکلات سلامت دندان می توانند از روش های دندانپزشکی زیبایی استفاده کنند.