انواع مارک های ایمپلنت دندان

جنس ایمپلنت از تیتانیوم و یا آلیاژ تیتانیوم است و نحوه ساخت آن بسیار گسترده می باشد. برای اینکه ایمپلنت از کیفیت بالایی برخوردار باشد مستلزم کیفیت بالای تیتانیوم می باشد. طبیعتاً هر چه ایمپلنت باکیفیت تری ساخته شود، قیمت آن نیز افزایش می یابد. در دنیا انواع مارک های ایمپلنت وجود دارد که کشورهای آمریکا، ایتالیا، سوئیس، آلمان و فرانسه بهترین آنها را تهیه می کنند و ایمپلنت های درجه دو نیز برای کشورهایی نظیر کره جنوبی و … است.

انواع مارک های ایمپلنت

بهترین مارک ایمپلنت دندانی

اما اگر بخواهیم بهترین مارک ایمپلنت دندانی را ذکر کنیم می بایست به سراغ این ۵ مارک برویم. در درجه اول مارک ITI Strumann سوئیس، سپس برند Zimmer Biomet آمریکا، در پله بعدی مارک AStra Bioear سوئد و در ردیف های دیگر دو برند xive آلمان و Biomet 3i آمریکا قرار گرفته اند. در نظر داشته باشید که اگر قصد استفاده از ایمپلنت های این چند کشور را دارید، حتماً باید از مارک های عنوان شده بهره ببرید تا درجه کیفیت آنها مناسب باشد.

ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت سوئیسی را می توان بهترین ایمپلنت دنیا نام برد. از برندهای معروف این کشور می توان به ایمپلنت SPI اشاره کرد. کمپانی این ایمپلنت سابقه طولانی برای ساخت این ایمپلنت دارد. SIC از دیگر برند کشور سوئیس به حساب می آید که اگر چه سابقه زیادی برای تولید ایمپلنت ندارد اما کیفیت بسیار مناسبی را یدک می کشد. در ایران نیز این برند به کرات استفاده می شود. از دیگر برندهای سوئیسی که در ایران مشتری دارد Biodental Implant است که در ایران تحت نظر خانم دکتر رزاعتیان به دست مشتری می رسد. ایمپلنت Ihdeh و TRI نیز دو برند دیگر هستند که از لحاظ قیمت ارزان تر از ایمپلنت های کشور سوئیس می باشد.

مارک های ایمپلنت

قیمت ایمپلنت سوئیسی

با توجه به اینکه ایمپلنت سوئیسی از بهترین ایمپلنت های دنیا محسوب شده و از مواد درجه اول تهیه می شوند، قیمت آن برای مصرف کننده بسیار گران تمام خواهد شد. یکی از قابلیت های این برندها این است که معمولاً در ۶ هفته قابلیت جایگذاری در دهان را دارند.

ایمپلنت آمریکایی

برای ایمپلنت آمریکایی می توان برندهای زیادی را از لحاظ کیفیت طبقه بندی کرد. ایمپلنت زیمر از بهترین ایمپلنت های آمریکایی محسوب می شود که قدمت بسیار زیادی دارد. از ویژگی های مهم استفاده از ایمپلنت زیمر، کمتر تحلیل رفتن استخوان می باشد. شاید بتوان این برند از ایمپلنت را گران ترین ایمپلنت دنیا نیز به حساب آورد. همچنین از دیگر برند ایمپلنت آمریکایی می توان به ۳i اشاره کرد که در حال حاضر نمایندگی این شرکت در ایران وجود ندارد.

قیمت ایمپلنت آمریکایی

قیمت ایمپلنت آمریکایی نیز بر اساس برندهای مخصوص قابل تغییر خواهد بود. بعنوان مثال برند زیمر تا ۴٫۵ میلیون به فروش می رسد. قیمت پروتز زیمر نیز تا ۲٫۵ میلیون رسیده است. هر کدام از دیگر برندهای آمریکایی نیز با توجه به چگونگی ساخت و کیفیت آنها رنج قیمت های متفاوتی دارند.

ایمپلنت کره ای

در ایران بیشترین استفاده از ایمپلنت را ایمپلنت های کره ای دارند. با توجه به در دسترس بودن قطعات مختلف برندهای کره ای و همچنین قیمت های مناسب آن، این ایمپلنت ها بیشتر مورد توجه بیماران قرار گرفته است. بعنوان مثال برن اوستم که از مارک های بسیار مشهور کره است کیفیت مناسبی داشته و مورد تایید انجمن غذا داروی آمریکا نیز می باشد. برند دیگر ایمپلنت کره ای که در ایران بسیار به فروش می رسد ایمپلنتیوم نام دارد. مگاژن از دیگر برند کره ای باکیفیت محسوب می شود.

ایمپلنت کره ای
قیمت ایمپلنت کره ای

همانطور که در بالاتر اشاره کردیم ایمپلنت کره ای به نسبت دیگر ایمپلنت های دیگر کشورها از قیمت پایین تری برخوردار است. به این دلیل که قطعات آن بیشتر در دسترس قرار دارد، لذا قیمت ایمپلنت کره ای را می توان نهایتاً تا ۳ میلیون تومان برآورد کرد.

ایمپلنت اشترومن

ایمپلنت اشترومن را می توان در زمره ایمپلنت های بسیار باکیفیت کشور سوئیس قرار داد. این برند از قدیمی ترین برندهای ایمپلنت محسوب می شود که در تولید این ایمپلنت از بهترین تکنولوژی ها استفاده شده است. در ایران نیز نمایندگی این برند وجود دارد که با نام ITI شناخته می شود. معمولاً افرادی که مشکل مالی ندارند، از این برند استفاده می کنند چرا که کیفیت آن بی نظیر است.

قیمت ایمپلنت اشترومن

همانطور که عرض کردیم ایمپلنت اشترومن با تکنولوژی های بسیار دقیق و از تیتانیوم خالص ساخته می شود و بنابراین قیمت عرضه آن برای مشتری بسیار بالا تمام خواهد شد. به همین خاطر بیشتر دندانپزشکان به دلیل قیمت اولیه بالا و همینطور سود بسیار پایین آن به کمتر بیماری آن را پیشنهاد می کنند.در حال حاضر قیمت ایمپلنت اشترومن ۵ میلیون تومان می باشد.